ورود خاطره‌انگیز دختران به فصل تکلیف به همت بچه‌های مسجد شهدای کربلا

کانون‌های طهورایی وابسته به کانون فرهنگی هنری مسجد شهدای کربلا دزفول و هیئت روضه الزهراء سلام الله علیها حدود ۷ ماه است که شروع به کار کرده و دختران ۵ تا ۱۸ سال را در ۵ گروه و مقطع سنی پوشش می‌دهد.

 

هدف این مجموعه از تشکیل کانون‌های طهورایی که به سرپرستی طلبه فاضل و خوش ذوق حجت الاسلام محمد وحیدنیا ایجاد شده، تربیت نیروهای مؤمن، متعهد و انقلابی است که برای تحقق این هدف برنامه‌های محتوایی، فرهنگی و تفریحی شاد و متنوعی را تدارک می‌بیند.

 

 

 

همسو با این هدف، علوم قرآنی، مهارت های اجتماعی، مهارت های هنری، نویسندگی، تربیت فرزند توسط این کانون ها آموزش داده شده و کارگاه های آموزشی ویژه والدین برگزار می شود.

 

با توجه به اینکه سن تکلیف سرآغاز بندگی برای هر شخص محسوب می‌شود، این مجموعه برای این فصل زندگی نوگلان طهورایی، برنامه دارد تا این نقطه عطف زندگی را با برنامه‌ای پرمحتوا و شاد در خاطر آن‌ها ماندگار کند.

 

 

 

برنامه جشن تکلیف نو گلان طهورایی مقارن با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام در تاریخ ۲۶ فروردین۱۴۰۱ در مسجد شهدای کربلا برای ۱۴ نفر از غنچه‌های باغ مسجد برگزار شد.

 

مربیان و فعالین فرهنگی این مجموعه از ساعت ها قبل از مراسم ضمن حضور در مسجد و آذین‌بندی مسجد به آرایه‌های جشن و سرور، محیط دلپذیری را برای اجرای جشن عبادت این نوگلان فراهم کردند.

 

سجاده های نماز، هدایای زیبا، اجرای نمایش و دکلمه، اجرای نمایشی عمو سید و عروسک، حضور اولیا و مسئولین مسجد و هیئت در محفل جشن عبادت همه و همه فضایی سرشار از عشق و امید را برای برگزاری این آیین مقدس تداعی می کرد.

 

 

 

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن توسط ۲ نفر از نونهالان طهورایی حجت الاسلام سید محمد صادقی، متخصص تربیتی کودک و نوجوان به اجرای برنامه پرداخت که در ضمن برنامه عروسک فائزه از شهرک عروسک ها وارد صحنه شد و با اجرای زیبا و متنوع خود و گفتگو با عمو حاج آقا نکاتی را که یک مکلف باید بداند و رعایت کند، برای بچه ها بیان کردند.

 

 

در فواصل این برنامه زیبا دکلمه، نمایش و همخوانی دیگر دختران طهورایی موجب نشاط بیشتر این برنامه شد.

 

در پایان  پس از قرائت عهدنامه توسط دختران مکلف، دختران شرکت کننده در آیین جشن عبادت هدایای خویش را از حجت‌الاسلام مصطفی محجوب، مسئول هیئت روضه الزهرا(س) و امام جماعت مسجد شهدای کربلا دریافت نمودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *