درمحضر روح الله (۱)

■آنچه در سری مطالب در محضر روح الله به حول و قوه ی الهی به آن پرداخته خواهد شد بررسی سیره علمی ، عملی ،اخلاقی ،عرفانی و سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمة الله عليه می باشد .

IMG_20150927_210905

● مقدمه :

در طول تاریخ بشریت ،شخصیت هایی پا به عرصه ی وجود نهاده اند که فراتر از تاریخ پیش رفته و تاریخ ساز شده اند و جهانی را به سوی خود جلب کرده اند .
درجهان معاصر که عصر اندیشمندان ، مخترعان ، مکتشفان و نام آوران است ، ملتی سربلند و پرآوازه خواهد بود که از میان آن ملت شخصیتی برخیزد که درنگاه همه ی جهانیان اعم از دوست و دشمن تاثیرگذار باشد . بی شک در جهان کنونی یکی از بی نظیرترین و پرآوازه ترین شخصیت ها ، امام خمینی رحمة الله عليه است که پس از حرکتی بزرگ ، همراه ملتی بزرگ ، در مدت بسیار کوتاهی آوازه اش سرتاسر عالم را فراگرفت و بسیاری را به تفکر واداشت . شخصیتی که بسیاری از ابعاد وجودی او فراتر از درک بسیاری از افراد است . کسانی که گرچه با وی هم عصر بودند ولی نتوانستند او را به خوبی درک کنند .
“ممکن است با رحلت فقیه ناموری خلاء ی ظهور کند که  قرنها بگذرد تا آن خلاء پرشود و با ارتحال رهبری ثلمه ای در دین حادث شود که با گذشت قرون متمادی ترمیم نگردد . فقدان اسفبار رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی( قدس سره ) از این قسم بود . باید دید که این رهبر عظیم چه کرد که ثلمه ی ناشی از ارتحال او به این زودی ها پر نمی شود .معلوم نیست که خدای سبحان چه زمانی خیر یا مثل او را بیاورد . [۱]

■ اهمیت بررسی ابعاد شخصیت و سیره امام خمینی رحمة الله عليه در کلام مقام معظم رهبری حفظه الله :
“آنچه امروز به شما عرض می کنم تحت عنوان”تحریف شخصیت امام ” است . آیا شخصیت ها هم قابل تحریف اند ؟ معمولا عنوان تحریف و اصطلاح تحریف را درباره ی تحریف متون به کار می بریم .آیا شخصیت ها را هم می شود تحریف کرد؟

⚫بله ، تحریف شخصیت ها به این است که ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ یا مجهول بماند یا غلط معنا شود یا به صورت انحرافی و سطحی معنا شود . همه ی اینها بر میگردد به تحریف شخصیت .
شخصیتی که الگو است ، امام و پیشوا است ، رفتار او ،گفتار او ،برای نسل های بعد از خود راهنما و رهنمود است ،اگر تحریف شود زیان بزرگی به وجود خواهد آمد.
●امام را نباید فقط به عنوان یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجه قرار داد ، بعضی این جور می خواهند : امام یک شخصیت محترمی است درتاریخ این کشور، که روزگاری بود ، فعال بود ، مفید بود ، بعد هم از میان جمعیت رفت و روزگار او تمام شد . احترامش می کنیم ،نامش را با تجلیلی می آوریم .صرفا همین ؛ بعضی می خواهند امام را این جور بشناسند و بشناسانند و این جور تلقی کنند . این غلط است.
✳امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحول کرد ؛  امام بنیانگذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است . ملت ایران این مکتب را ، این راه را ، این نقشه را پذیرفت و درآن مشغول حرکت شد .ادامه ی این راه بستگی دارد به اینکه این نقشه راه درست شناخته شود .

✔آن راهی که می تواند مانع از این تحریف شود بازخوانی اصول امام است .” [۲]
منابع :
[۱] بنیان مرصوص امام خمینی قدس سره دربیان و بنان حضرت آیت الله جوادی آملی

[۲] بیانات مقام معظم رهبری در بیست و ششمین سالگرد امام خمینی رحمة الله عليه در تاریخ۱۳۹۴/۳/۱۴

 

ادامه دارد  ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *