وصیت‌نامه شهید محمد فرزانه

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتم که چرا دشمنت افکند به مرگ       گفتا که چو دوست بود خرسند به مرگ
گفتم که وصیتی نداری خندید              یعنی که همین بس است لبخند به مرگ

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمداً رسول الله

شهادت می دهم که خدایی نیست بجز الله و هیچگونه شریک و همتایی ندارد و شهادت می دهم که محمد (ص)فرستاده و بنده اوست .
بنام خدای هستی بخش که از اوییم و بازگشت ما به سوی اوست ، سلام گرم من که از عمق درونی وجودم سرچشمه می گیرد بر مولا و سرورم حضرت امام خمینی. سلام و درود بی پایان بر کلیه شهیدان از صدر اسلام تا کربلای خونین ایران و با سلام و عرض ادب خدمت خانواده محترم و شهیدپرورم و کلیه اقوام و دوستان عزیزم وصیتنامه ام را به عرض می رسانم .
پدر و مادر بسیار عزیزم، می دانم که در طول چند سال زندگی، جز مشقت و رنج چیز دیگری برای شما نداشته ام و حقی را که شما بر من داشته اید انجام نداده ام . خانواده عزیزیم از شما می خواهم که مرا ببخشید زیرا محتاج بخشایش شما هستم چون اگر خدا مراببخشد و شما مرا نبخشید عذاب الهی مرا فرا خواهد گرفت . خانواده عزیزم راهی را که من انتخاب کرده ام راه تمامی شهیدان گلگون کفن و راه مولایم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است که برادر شهیدم محمودرضا آن را رفته است و همین برادرم بود که مرا به این راه هدایت کرد . پدر و مادر از شما می خواهم که در شهادتم صبر پیشه کنید و لباس سیاه بر تن نپوشید که نشانه ای از عزا داشته باشید بلکه خوشحال باشید که فرزند شما برای اسلام شهید شده است و نیز یک تقاضای مهم از شما دارم و آن اینکه دوست ندارم کسی که پیرو ولایت فقیه نیست و کسانی که به شخصیتهای مملکتی توهین می کنند و پیرو جمهوری اسلامی نیستند بر مزارم بیایند. از خواهرانم می خواهم که زینب وار در شهادت من صبر کنند و از اینکه نتوانستم برادر خوبی برای آنها باشم مرا عفو کنند. از برادرم می خواهم که راه مرا ادامه دهد و اسلحه افتاده مرا از زمین برگیرد و پشتیبان جمهوری اسلامی و روحانیت باشد .
اما چند کلامی با دوستان عزیز و مهربانم ، برادران ، من کوچکتر از آنم که بخواهم برای شما سخنی بگویم ولی به عنوان برادر کوچک شما چند نکته ای را به عرض می رسانم . برادران گرامی شما الآن بهتر می دانید که جنگ وارد مرحله جدیدی شده است و اسلام عزیز اکنون احتیاج به جانفشانیها و ایثار و فداکاری شما عزیزان دارد . دوستان گرامی راه خونین شهیدان را ادامه بدهید و با تمامی وجود پشتیبان جمهوری اسلامی باشید ، با شرکت هر چه گسترده خود در جبهه ها تا تحقق شعار جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان از پا ننشینید . به این امید همه شما را به خدا می سپارم و از همگی طلب عفو و بخشش دارم ، پیوسته خدا یارتان باد .

خدایا ، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
محمد فرزانه مورخه ۱۰/۶/۱۳۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *