کتابخانه تخصصی ویژه کودک و نوجوانان در مسجد شهدای کربلا راه اندازی شد

به همت واحد فرهنگی بانوان مسجد شهدای کربلای شهرستان دزفول، کتابخانه «مشکات» برای رده‌های سنی نونهالان و کودکان و نوجوانان مسجد و محله راه‌اندازی شد.

این کتابخانه با هدف گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، آشنایی بیشتر با کتاب و بالا بردن سطح آگاهی و بصیرت‌افزایی دختران راه اندازی شد. هدف بلندمدت این طرح ایجاد کتابخانه تخصصی حضرت زهرا(س) و فراهم آوردن منابعی درباره مسائل مورد نیاز جامعه دختران است.

فعالیت این کتابخانه روز گذشته، پنجم آذرماه با حضور حجت‌الاسلام مصطفی محجوب، امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد شهدای کربلا و مسئولان واحد بانوان این مسجد انجام شد.

حجت‌الاسلام محجوب در مراسم افتتاح این کتابخانه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: انس با کتاب بسیار خوب و ارزشمند است، اینکه انسان هر کتابی را یک بار حداقل بخواند، همه کتاب‌ها به جز کتب ضاله، ارزش یک بار خواندن را دارند. کتابی به نام «عشاق الکتاب» وجود دارد که در این کتاب، شرح حال افراد و علمایی که عاشق کتاب بوده‌اند، بیان شده است.

محجوب مدرس دوره های آموزشی افزود: مثلاً علامه متفکر حسن‌زاده آملی یکی از این علما است. ایشان می‌فرمایند: اگر خداوند متعال بخواهد فردای قیامت برای من عذابی در نظر بگیرد، کتابخانه‌ای درست کند و به من اجازه ندهد نزدیک این کتاب‌ها شوم و استفاده کنم. علما و دانشمندان ما هم اهل زیاد کتاب خواندن و هم اهل زیاد کتاب نوشتن بودند. به عنوان نمونه، امام خمینی(ره) با وجود اینکه رهبر، مرجع و استاد حوزه بودند ۸۶ کتاب نوشتند. یا علامه مجلسی که یک کتاب‌شان به نام «بحارالانوار» ۱۱۰ جلد است. دانشمندی مثل رینولد نیکلسون حدود ۵۰۰ جلد کتاب نوشته است. او یک اسلام‌شناس انگلیسی است. یا فؤاد سزگین دانشمند محقق ترکیه‌ای که در دانشگاه‌های آلمان تدریس می‌کرد. او حدود ۶۰۰ جلد کتاب نوشته اشت.

مدیر هیأت روضة الزهراء ادامه داد: درباره آیت‌الله بروجردی نقل شده است که بین نماز مغرب و عشا کتاب می‌خواندند؛ لذا انس با کتاب و علاقه به کتاب خریدن و خواندن در فرهنگ و تربیت نسل ما بسیار مؤثر است.

گفتنی است، این برنامه با حضور مربیان و متربیان فعال در کانون‌های دخترانه‌ی طهورای مسجد شهدای کربلا و همچنین خانواده‌های آنان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *