پیام مسئول هیأت روضة الزهراء، حجت الاسلام محجوب در پی حماسه بزرگ دهه ولایت و امامت

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدللَّه الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمّة علیهم السّلام

باز هم افتخار و توفیقی دیگر، در سایه عنایات اهل بیت علیهم السلام

هیئت مقدس روضة الزهرا‌ء سلام الله علیها ، امسال هم افتخار داشت تا برای چهارمین سال متوالی، اطعام چند هزار نفری در سطح شهرستان و ضیافت بزرگ غدیر را برگزار نماید.

سنت حسنه‌ای که در روایات ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چنان که امام صادق علیه السلام ، می فرماید:
هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیاء و صدیقین غذا داده باشد.

برنامه اطعام با نیت توزیع 14000 پرس غذای گرم، آغاز شد، اما به یاری اهل بیت و با همت بلند و حمایت‌های مالی و معنوی، همشهریان مؤمن و ولایت مدار، این تعداد به حدود 20 هزار پرس چلو کباب رسید که در روز عید غدیر، بین مردم ولایت مدار و برخی مناطق محروم شهرستان توزیع شد.

هیئت روضة الزهرا‌ء در این ایام فعالیت‌های دیگری را نیز در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و معیشتی به انجام رسانده است که عبارتند از:

اهدای ۱۴ جهیزیه کامل به زوج‌های جوان و نیازمند

برگزاری مراسمات شاد و مفرح و بزرگداشت دهه‌ی امامت و ولایت؛
در این ایام تلاش شد تا با وجود گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی، شادی مؤمنانه، به مردم هدیه شود، بنابراین از عید قربان تا عید سعید غدیر خم، ده شب جشن و برنامه شادی در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. در این جشن مفصل برنامه‌های متعددی اجرا شد که برخی از آن‌ها عبارتند از:
دعوت و استفاده از گروه‌های سرود، رزمی، ورزش باستانی، هنری،کوتی‌کوتی و حسینیه کودک هیأت، سخنرانی، مولودی خوانی، نورافشانی، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز، توزیع برگه های رنگ آمیزی بین کودکان با محتوای جشن غدیر و …

– برپایی ۱۴ غرفه، اعم از غرفه‌های تربیتی، مشاوره کودک، مهدویت، سرگرمی کودکان و آموزه‌های دینی برای کودکان، حجاب و عفاف، غرفه‌های صنایع دستی و کارآفرینان با هدف حمایت از اشتغال و صنایع دستی شهرستان که در این فرصت به معرفی و عرضه تولیدات خود پرداختند. همچنین غرفه مواد غذایی که باوجود گرمای شدید، در محل نمایشگاه توسط خادمین عزیز، طبخ و تقدیم علی‌یاوران می نمودند.

– از دیگر فعالیت‌های هیئت که با همکاری موکب امام حسن مجتبی علیه السلام- که در ایام اربعین فعال هستند- انجام شد، پختن همه روزه نان صلواتی در محل نمایشگاه بود که صفای خاصی را ایجاد می‌کرد.

– اهدای صدها شاخه گل به مناسبت عید غدیرخم و جوایز متعدد

– اهدای گیره روسری و حجاب‌آرایی برای دعوت بانوان محترم به حجاب فاطمی

توزیع 400 بسته معیشتی و 400 بسته گوشت گرم بین فقرا و نیازمندان
و کارهای متعدد دیگر که هیچ کدام امکان پذیر نبود مگر با همت خادمین پرتلاش و مخلص هیئت و همراهی و همدلی مردم مؤمن و انقلابی و خیرین عزیز شهرستان.

این هیئت افتخار دارد، که یک مجموعه مردمی است و هموراه با مردم و در کنار مردم بوده و خواهد بود، ان‌شاءالله

تک تک قدم‌هایی را که در برپایی هر چه بهتر این برنامه مارا یاری کردند و در گرمای بالای 50 درجه #فقط_به_عشق_مولا، شب و روز نشاختند تا این برنامه با شور و نشاط هر چه بیشتر و در خور شأن اهل بیت برگزار شود، ارج نهاده و از صمیم قلب عرضه می‌دارم: فدای قطره قطره عرق‌هایی که در این راه از سر و رویتان سرازیر بود.

به امید اینکه بتوانیم هر سال بهتر از قبل در جشن ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام، عرض ادب کنیم و به سهم خود پیام‌رسان غدیر باشیم، که رسول خدا فرمود:
پدران به فرزندان و حاضران به غایبان برسانند؛ الی یوم القیامه…

مصطفی محجوب
خادمِ خادمان آستان مقدس اهلبیت علیهم‌السلام
مرداد ماه ۱۴۰۰

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *